Központi nyomtatási rendszer

Tisztelt Kollégák!

2018. januárjától változás zajlik a nagy teljesítményű fénymásoló berendezések üzemeltetése és használatára vonatkozólag. Új berendezések használhatók az Egyetem téri Tanulmányi épület összekötő folyosóin, ezért az alábbi széles körű tájékoztatást szeretnénk eljuttatni Önökhöz.

Egységes fénymásoló géppark, új üzemeltetést végző szolgáltató

Egyetemünk közbeszerzési eljárást folytatott le fénymásolók üzemeltetése és új fénymásoló eszközök bérletére vonatkozólag. A december hónapban megtörtént szerződéskötést követően, 2018. január közepétől a nyertes szolgáltató megkezdte az egyetem területén a bérelt multifunkciós fénymásoló eszközök telepítését. A bérlet során egységes típusú A3-as és A4-es multifunkciós berendezések kerülnek telepítésre a folyosókon, valamint a szervezeti egységeknél. Az üzemeltetési szerződés a szervezeti egységek saját használatú fénymásolóinak üzemeltetésére, javítására is lehetőséget biztosít.

Központi felügyeleti rendszer

A modern és gazdaságosan üzemeltethető nyomtatási szolgáltatás biztosítása céljából egyetemünkön egységes nyomtatás felügyeleti rendszer (SafeQ) kerül bevezetésre a központi kampuszon, az Apáczai Karon, az Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Karon illetve az Egészség- és Sporttudományi Karon.

A felügyeleti rendszeren keresztül nagyteljesítményű fénymásoló/nyomtató berendezések biztosítják a nyomtatási, másolási és szkennelési funkciókat a nyomtatási jogosultsággal rendelkező alkalmazottak/hallgatók számára. A berendezések használata során a felhasználó azonosítása az egyetemi kártyával történik. Jelentős újításként az Apáczai Karon és az Egyetem téri Tanulmányi épületben a folyosókon is kerülnek elhelyezésre eszközök, amelyek minden jogosult számára használhatók. (Az Apáczai Karon a folyosóra kerülő eszközök üzembe helyezése a február 19-i héten várható.)

Nyomtatási jogosultságok beállítása, igénylése

  • Az egyetemi közalkalmazottak automatikusan használhatják a nyomtató berendezéseket az egyetemi kártyájukkal. Közalkalmazottak esetén a nyomtatási költség a munkaügyi rendszerben nyilvántartott szervezeti egységhez kerül elszámolásra.
  • Nem közalkalmazottak esetén (pl. óraadók, hallgatói gyakornokok, EHÖK tisztségviselők) a rendszer használatához jogosultságot kell igényelni. Az igénylés a http://help.sze.hu/nyomtatas weboldalon tehető meg, majd az igénylés során kitöltött nyomtatványt, az igénylő és a megbízó szervezeti egység vezetőjének aláírását követően jóváhagyásra el kell juttatni főigazgatói jóváhagyásra. A nyomtatási költségek a jogosultság igénylésekor megadott megbízó szervezeti egységhez kerülnek elszámolásra. Nem közalkalmazottak esetén is szükséges az egyetemi kártya a nyomtatáshoz (hallgatói, vendégkártya).

A nyomtatás felügyeleti rendszer használatához szükséges előkészületek

A SafeQ nyomtatás felügyeleti rendszer az eik.sze.hu Windows AD tartományi felhasználói fiókot használja azonosításra.

Nyomtató telepítés

  • A tartományba bejelentkezett számítógépek esetén csak egy nyomtató telepítést kell végrehajtani.
  • Azokon a számítógépeken, amelyek nem tartományba jelentkeznek be, szükséges egy SafeQ kliens program telepítése az azonosításhoz.

A nyomtatók beállításával, a kliens program telepítésével kapcsolatban a http://informatika.sze.hu/safeq oldalon találhatók részletes tudnivalók. 

Informatikai segítség kérés a nyomtató telepítéséhez

  • A szolgáltató szervezeti egységeknél a telepítést az EIK végzi.
  • Azoknál az oktatási szervezeti egységeknél, ahol nincs rendszergazda a telepítésre, kérjük a http://help.sze.hu hibabejelentő rendszeren jelezzék, hogy pontosan melyik irodában, kinél szükséges a telepítés és milyen elérhetőségen lehet időpontot egyeztetni. A EIK szabad kapacitásából igyekszik ezt a feladatot segíteni/elvégezni.
  • A nyomtatás felügyeleti rendszer használatára vonatkozó információk a http://informatika.sze.hu/safeq weboldalon érhetők el.

Egyetemi kártya igénylés és nyomtatás jogosultság igénylés

Kérjük, ellenőrizzétek le, hogy minden kolléga rendelkezik-e egyetemi kártyával. (Szükség esetén kártya igényelhető a http://kartya.sze.hu oldalon leírtak szerint) A kártya elkészítést követően, nem közalkalmazottak esetén a http://help.sze.hu/nyomtatas oldalon indítsák el a jogosultság igénylési folyamatot.

Nyomtatási feladatok ellenőrzése, statisztikák

A SafeQ rendszer web felülete a https://safeq.eik.sze.hu weboldalon érhető el. (Az oldal csak az egyetem belső hálózatáról vagy VPN kapcsolaton keresztül használható!). A weboldalon az eik.sze.hu tartományi felhasználónévvel és jelszóval lehet bejelentkezni, ez után megtekinthetők a saját felhasználóra vonatkozó statisztikai adatok, és a nyomtatási feladatok kezelése.

2018. március 1-től a munkaügyi nyilvántartás adatainak áttöltése után a szervezeti egység vezetők számára elérhetővé válik a szervezeti egységhez tartozó összed közalkalmazott és az egyedi jogosultsággal rendelkező felhasználók nyomtatásának statisztikai adata.

Hibabejelentés

A fénymásolókhoz szükséges kellékanyagot a Szolgáltató biztosítja. Az eszközök számlálóállását és meghibásodását felügyeleti rendszer monitorozza, ami alapján a Szolgáltató külön jelzés nélkül kezdi meg a hiba javítását. Ha az eszközökkel, jogosultsági rendszerrel további problémák merülnek fel, akkor kérjük a http://help.sze.hu oldalon jelezni szíveskedjenek.

Csábi Béla
EIK Központvezető
Kutatói Szeminárium 2018. november 15. 14:00 - 16:00
Levelező oktatás kontaktóráinak időpontja 2018. november 16. 00:00 - 2018. november 17. 23:00
MÉK Balekbál 2018. november 17.
Levelező oktatás kontaktóráinak időpontja 2018. november 23. 00:00 - 2018. november 24. 01:00